Print
Een adviesbureau heeft inzicht in de eigen reputatie nodig. Soms is dat inzicht aanwezig en realistisch. Maar niet altijd.

Reputatie of imago? Een imago-onderzoek kijkt naar het beeld dat stakeholders hebben van een bureau. Het bureau wil weten hoe de buitenwereld het bureau ziet, of hoe men dat waardeert. Een reputatieonderzoek gaat dieper en kijkt naar de factoren die de reputatie bepalen, als basis voor verdere verbetering van die reputatie.

Een adviesbureau heeft inzicht in de eigen reputatie nodig om bij
Reputatieaanjagers
Een reputatie is gebaseerd op ‘reputatieaanjagers’: de kwaliteiten waar de stakeholders aan hechten. Reputatieaanjagers zijn onder meer deskundigheid, respect, integriteit, verantwoord werken, onafhankelijkheid, objectiviteit, innovatieve werkwijze, prijs/kwaliteit verhouding, kwaliteit van de communicatie en toegevoegde waarde voor de samenleving.

Zicht op de reputatie
Ieder denk zijn eigen reputatie te kennen. Objectiviteit kan wel eens helpen om het juiste beeld te krijgen. Onderzoek laat zien


Zo ontwikkel je een zelfbeeld met handvaten voor verbetering!